Zamknąć

24.06.2022

Target

Reklama na Facebook Ads

Reklama na Facebook Ads
Sieci społecznościowe są obecnie jednymi z największych reklamodawców na świecie. Reklama Facebook — to skuteczne narzędzie marketingu internetowego, ponieważ z sieci korzystają codziennie miliony ludzi. Właśnie dlatego wielu używa go do promowania własnego biznesu i bezpośredniego kontaktu z grupą docelową. Rozpatrzmy najbardziej podstawowe i najważniejsze informacje o reklamie na Facebooku.

Reklama na Facebook Ads

Czym jest reklama na Facebook

Reklama Facebook Ads – to system, który pozwala tworzyć i precyzyjnie targetować płatne kampanie w mediach społecznościowych. Dzięki temu możliwe jest dotarcie do milionów użytkowników, w tym potencjalnych klientów, poprzez użycie prostych przekazów reklamowych. Ten rodzaj reklamy można wykorzystać na każdym etapie lejka sprzedażowego poprzez odpowiednio dobraną grupę docelową.

Jak to działa? Prowadząc kampanię Facebook Ads, możesz dotrzeć do tej grupy użytkowników, którzy są zainteresowani oferowanymi produktami lub usługami, a także przekonać jeszcze niezdecydowanych odwiedzających, aby dokonali zakupu właśnie u Ciebie.

Reklama wyświetla się na różnych etapach procesu kupna, a odpowiednia konfiguracja pozwala dotrzeć zarówno do nowych klientów, zwiększając świadomość marki, jak i przypomnieć o Twoich usługach użytkownikom, którzy wcześniej już dokonali zakupu u Ciebie.

Facebook udostępnia ogromną bazę danych swoich użytkowników, co pozwala właścicielom firm generować ruch i skłaniać ich do wielu działań (kupić produkt, pobrać aplikację, wejść na stronę internetową i wiele innych).

System umieszcza reklamy w treściach, które użytkownik przegląda w sieci społecznościowej. Dlatego wiele osób nawet nie zauważa, że ​​wyświetla im się reklama, a nie zwykły post. Jednocześnie reklama nie jest wyświetlana wszystkim, a tylko wtedy, gdy dana osoba spełnia określone parametry (wiek, płeć, zainteresowania, lokalizacja).

Reklama na Facebook Ads

Reklamy Facebook Ads: główne zalety

Reklama w sieciach społecznościowych, w szczególności na Facebooku, ma szereg pozytywnych aspektów:

  • Skierowanie do określonej grupy odbiorców. Menedżer reklamy na Facebooku pozwala określić wiek odbiorców, płeć czy też ich zainteresowania. Dzięki temu łatwo jest znaleźć potencjalnych klientów, dla których szansa sprzedaży jest największa przy najniższym koszcie (wystarczy zaledwie kilkadziesiąt złotych na wypromowanie publikacji).
  • Elastyczne rozliczenie za promocję. Nie jest wymagana przedpłata, każdą kampanię reklamową można dostosować do własnych potrzeb i możliwości finansowych. Możesz więc zainwestować jedną kwotę w bieżącym miesiącu, inną w następnym bądź w ogóle zrezygnować z płatnych reklam.
  • Re marketing. Jest to obecnie jeden z najbardziej pożądanych rodzajów reklam, ponieważ daje możliwość dotarcia do użytkowników, którzy już odwiedzili witrynę, weszli w interakcję lub opuścili koszyk. Dzięki temu kampania reklamowa będzie bardzo skuteczna, a zaawansowane statystyki pomogą Ci zrozumieć, które kampanie są opłacalne, a które wymagają jeszcze optymalizacji.
  • Promocja różnych rodzajów reklamy. Najczęściej używane są grafiki reklamowe, ale na Facebooku często widywane są też inne formy reklamy, jak np. filmy.

Reklama na Facebook Ads

Manager reklamy Facebook: co to jest i jak działa

Facebook Ads Manager – to narzędzie, za pomocą którego możesz tworzyć i zarządzać różnymi rodzajami kampanii reklamowych. Tutaj możesz przeglądać wszystkie kampanie, zbiory ogłoszeń i same reklamy, które zostały utworzone.

W przypadku danego menedżera można wykonać następujące czynności:

  • tworzyć kampanie reklamowe;
  • zarządzać wieloma reklamami jednocześnie;
  • sprawdzać skuteczność kampanii, planować raporty;
  • zarządzać reklamami nawet na mobilnych gadżetach.

Możesz samodzielnie tworzyć, zarządzać swoją kampanią reklamową, oceniać jej skuteczność i w razie potrzeby przeprowadzać optymalizację.

Reklama na Facebook Ads

Reklama Facebook Ads: rodzaje ogłoszeń

  1. Reklamy graficzne. To najlepszy wariant na rozpoczęcie korzystania z płatnych usług reklamowych na Facebooku. Kluczem jest wizerunek graficzny marki – wybrane kolory, czcionki, obrazy. Jednocześnie ilość tekstu na obrazku nie powinna przekraczać 20%, aby można było wszystko szybko przeczytać.
  2. Reklamy wideo. Przekazy wideo mogą być wyświetlane na kanale aktualności czy w relacjach, a także jako reklama In-stream w dłuższych filmach. Za pomocą materiału wideo można korzystnie pokazać zespół pracowników bądź sprzedawane produkty. Ponadto można tu przejawić całą swoją kreatywność i wyróżnić się oryginalnością.
  3. Reklama w formie ankiety. Ten format reklamy jest przeznaczony dla smartfonów i zawiera interaktywny komponent, a mianowicie ankietę z 2 opcjami jako dodatek do reklam graficznych lub wideo. Do każdego wariantu można dodać własny link. Będziesz mógł zobaczyć liczbę udzielonych odpowiedzi.
  4. Reklamy karuzelowe. Tego typu reklamy zawierają do 10 zdjęć i filmów prezentujących Twoją usługę lub produkt. Taki format można wykorzystać, by zademonstrować zalety jednego lub kilku towarów albo do połączenia wszystkich zdjęcia naraz by utworzyć jeden panoramiczny obraz. Jednocześnie każde zdjęcie lub materiał wideo może mieć swój link.
  5. Reklamy w formie pokazu slajdów. Reklamy w formie pokazu slajdów to prosta opcja projektowania krótkich reklam wideo na podstawie zbioru zdjęć, tekstu lub istniejących klipów wideo. Ten typ reklamy wykorzystuje 5 razy mniej danych, dzięki czemu reklamy mogą być pobierane nawet przez osoby korzystające z wolnych łączy sieciowych. Dzięki temu można je bardzo łatwo otworzyć, gdy użytkownik znajduje się gdziekolwiek w podróży, gdzie nie ma dobrego połączenia z Internetem.
  6. Reklama w formie kolekcji. To płatna funkcja, przewidziana wyłącznie dla wersji mobilnej. Umożliwia wyświetlenie 5 obrazów lub filmów, które odwiedzający może kliknąć, aby od razu kupić produkt lub usługę. W ten sposób można dokonywać zakupów bez opuszczania sieci społecznościowej.
  7. Reklamy z materiałami błyskawicznymi. Jest to format reklamy pełnoekranowej, który ładuje się 15 razy szybciej niż postronna mobilna strona internetowa. Takie reklamy wyświetlają filmik w górze lub karuzelę na dole.
  8. Reklama Lead Ads. Ten rodzaj reklamy jest specjalnie opracowany, aby ułatwić ludziom podawanie danych kontaktowych bez pisania zbyt wiele. Ten rodzaj reklamy jest dobry do zbierania zapisów na biuletyny, rejestrowania się w celu wypróbowania produktu lub wyrażania zgody na otrzymanie bardziej szczegółowych informacji.
  9. Reklamy dynamiczne. Umożliwia reklamowanie wybranych produktów klientom, którzy mogą być nimi zainteresowani. Prostym przykładem jest sytuacja, w której odwiedzający umieszcza produkt w koszyku, a następnie z jakiegoś powodu rezygnuje z zakupu. Reklamy dynamiczne można wykorzystać do promowania produktu na kanale danego użytkownika.
  10. Reklamy w messengerze. Reklamy pojawiają się między konwersacjami użytkowników. Każdy z nas zapewne je widział. Jeśli jesteś zainteresowany produktem, możesz od razu rozpocząć dialog z firmą.
  11. Reklamy w Stories. Reklama w Stories. Format pełnoekranowej reklamy wideo, który sprawdza się w wersji mobilnej, ponieważ wygodniej jest w telefonie oglądać materiały w pozycji pionowej.
  12. Reklamy wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną. Zakłada obecność różnych dodatkowych opcji, które pozwalają użytkownikom wejść w interakcję z oferowaną marką. Na przykład filtr może naocznie przedstawić, jak dany odcień szminki wygląda na ustach klientki.

Reklama na Facebook Ads

Facebook reklama: jak skonfigurować i rozmieścić

Rozmieszczenie przekazu reklamowego w serwisie społecznościowym składa się z kilku etapów. Przyjrzyjmy się każdemu z nich krok po kroku:

Krok 1: Utworzenie konta w Facebook Ads Manager. Jest to rozbudowany pulpit nawigacyjny, który daje użytkownikom dostęp do wszystkich swoich kampanii. Wyświetla również kwotę, jaka jest codziennie przeznaczana na reklamę. Pamiętaj, że aby korzystać z menedżera reklam, potrzebujesz strony biznesowej na Facebooku. Reklamy nie mogą być wyświetlane za pośrednictwem profili osobistych.

Reklama na Facebook Ads

Krok 2: Wybór celu. Klikając przycisk „Utwórz reklamę”, otworzy się okno, w którym będziesz musiał wybrać cel kampanii. Facebook wyznacza następujące cele marketingowe:

  • świadomość marki — zapoznanie nowych użytkowników z Twoją marką;
  • zasięg — wyświetlenie reklamy jak największej liczbie odwiedzających;
  • ruch — przyciąganie użytkowników do określonej strony, programu lub konwersacji w mediach społecznościowych;
  • przyciąganie — zwiększenie liczby subskrybentów strony, odwiedzających wydarzenie, klientów, którzy skorzystają z promocji;
  • instalacja aplikacji — zachęcanie ludzi do zainstalowania twojej aplikacji;
  • przegląd materiałów wideo – głównym celem jest, aby jak najwięcej osób obejrzało transmisję opublikowanego materiału wideo;
  • generowanie potencjalnych klientów — pozyskiwanie nowej publiczności;
  • wiadomości — zachęcanie ludzi do zadawania pytań na messengerze;
  • konwersje — zachęcanie użytkowników do podjęcia pożądanych działań na stronie internetowej (zakup produktu, zapisanie się do newslettera itp.);
  • sprzedaż przez katalog – połączenie reklamy z katalogiem produktów w celu pokazania użytkownikom produktów, którymi mogą być zainteresowani i które mogą kupić;
  • ruch w sklepie — przyciąganie klientów, których lokalizacja umożliwia im odwiedzenie standardowego sklepu.

W zależności od wybranego celu, zasada płatności również będzie się różnić. Na przykład, orientując się na konwersji, środki będą pobierane tylko za działanie docelowe, natomiast orientując się na powiększenie zasięgu, płatność jest dokonywana za wyświetlenie reklamy.

Reklama na Facebook Ads

Krok 3: Ustalenie budżetu kampanii. To Ty decydujesz, ile wydasz na reklamę. Można wybrać budżet dzienny lub stały budżet na określony okres. W ustawieniach można określić, czy reklamy mają być wyświetlane w sposób ciągły, czy też ustalić daty ich rozpoczęcia i zakończenia.

Krok 4: Wybór grupy docelowej. Istnieje możliwość dodania klientów, którzy już wchodzili w interakcję z firmą. Można również określić pożądaną płeć, wiek, zainteresowania użytkowników i ich lokalizacje. Są to kryteria, na podstawie których Facebook określa, komu wyświetlać reklamy.

Istnieją dwa pola, w których można określić grupę docelową:

  • Targetowanie precyzyjne. Polega na selekcji osób według wieku, danych demograficznych, zainteresowań i zachowań w sieci.
  • Targetowanie z rozszerzeniem. Umożliwia nakierowanie na grupy docelowe lub na odwrót wykluczyć grupy odbiorców, które mają powiązania z Twoją stroną na Facebooku. Na przykład, aby dotrzeć do nowych klientów, z kampanii reklamowej wyłącza się dotychczasowych, natomiast gdy chce się wprowadzić nowy produkt, włącza się wszystkich, którzy mogą być nim zainteresowani.

Reklama na Facebook Ads

W ten sposób, całą potencjalną publiczność można podzielić na trzy kategorie:

  • Standardowa. Grupa odbiorców utworzona na podstawie danych demograficznych, zachowań i zainteresowań. Ta metoda oferuje najszersze możliwości targetowania. Można dotrzeć do osób, które są aktualnie zaangażowane, do osób w określonym wieku, osób zainteresowanych określonym radiem lub prasą.
  • Niestandardowa. Użytkownicy, którzy mieli już kontakt z Twoją marką.
  • Podobni odbiorcy. Odbiorcy na podstawie wcześniej utworzonych grup odbiorców niestandardowych. Facebook wyszukuje podobne osoby w całym kraju lub regionie na podstawie danych osób z grupy niestandardowej — od 1% do 10% osób z tych miejscowości.

Reklama na Facebook Ads

Krok 5: Określenie lokalizacji reklam. Sieć społecznościowa pozwala wybrać, gdzie dokładnie będą pojawiać się reklamy: na jakich urządzeniach, na jakich platformach, w relacjach, postach, wyszukiwarkach itp.

Krok 6: Tworzenie reklamy. Po wybraniu formatu należy wprowadzić wszystkie elementy tekstowe i medialne. Użyj narzędzia podglądu, aby upewnić się, że wygląd ogłoszenia jest zadowalający.

Krok 7: Monitorowanie skuteczności reklamy. Należy pamiętać o monitorowaniu wyników, jakie przynosi reklama. Jeśli nie są one tak dobre, jak byśmy chcieli, należy zająć się ich optymalizacją. Można również ustawić specjalne raporty, które będą wysyłane pocztą elektroniczną.

Reklama na Facebook Ads

Przydatne wskazówki dotyczące reklamy na Facebook

  1. Nie zapominaj o marketingu ukierunkowanym na górną część lejka. Nie skupiaj się wyłącznie na krótkoterminowych konwersjach. Często sensowne jest inwestowanie na dłuższą perspektywę czasową. Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, jakie cele reklamowe są najlepiej dostosowane do danej kampanii. Dlatego należy z wyprzedzeniem wyznaczyć sobie konkretne cele.
  2. Korzystaj z Facebook Piksel i spokojnie odnoś się do zmian. Piksel to niewielki fragment kodu, który może mieć znaczący wpływ na przyszłą promocję firmy w sieci społecznościowej.
  3. Zmieniaj częstotliwość publikacji ogłoszeń. Bardzo rzadko nowy potencjalny klient podejmuje natychmiastowe działanie, gdy po raz pierwszy napotyka reklamę produktu, o którym nigdy wcześniej nie słyszał, i prawdopodobnie nie zapamięta nazwy marki, jeśli zobaczy ją tylko raz.
  4. Sprawdzaj wszystko. Nie ma sensu zgadywać, co w Twoim przypadku zadziała, a co nie. Wszystkie innowacje muszą być stale testowane w połączeniu z zastosowanymi już opcjami, aby zrozumieć, czy poprawiasz wydajność, czy nie. Najlepsze praktyki marketingowe są dynamiczne, nie stoją w miejscu. Tylko Ty wiesz, co jest odpowiednie dla Twojej konkretnej grupy odbiorców. Jedynym sposobem, aby taka wiedza była adekwatna i skuteczna, jest testowanie.
  5. Analizuj i optymalizuj produktywność. Zwróć szczególną uwagę na analizę skuteczności kampanii w panelu informacyjnym. Rozpoczynając działalność reklamową, warto uruchomić kilka wariantów reklamy jednocześnie, przy minimalnych nakładach inwestycyjnych. Obserwuj, co przynosi najlepsze rezultaty, a następnie wykorzystaj najskuteczniejszą opcję jako główną kampanię.

Reklama na Facebook Ads

Kto może być zainteresowany ofertą Facebook Ads

Reklama na Facebooku jest odpowiednia nie tylko dla dużych korporacji, ale także dla średnich i małych firm. Jest to świetny sposób na przyciągnięcie klientów dla przedsiębiorców, którzy sprzedają dowolne towary czy świadczą usługi.

Oto kilka powodów, dla których warto skorzystać z takiego narzędzia marketingowego:

  • W sieci na pewno są Twoi klienci, ponieważ Facebook ma ponad miliard użytkowników.
  • Masz możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców, wybierając idealnego klienta na podstawie określonych kryteriów.
  • Sam wybierasz budżet na podstawie potrzeby i możliwości finansowe Twojej firmy.
  • Zwiększona świadomość marki, która pozwoli Ci znaleźć nie tylko nowych klientów, ale także partnerów biznesowych.
  • Szybki i łatwy dostęp do konta umożliwiającego śledzenie wyników każdej kampanii reklamowej.
  • Dodatkowy ruch na Twojej stronie internetowej dzięki przekierowaniom z mediów społecznościowych.
  • Możliwość wyboru odpowiedniej formy reklamy.
  • Zawsze możesz liczyć na pomoc specjalistów, jeśli sam nie wiesz, jak prawidłowo skonfigurować reklamę.

Reklama na Facebook AdsSkontaktuj się z naszą agencją Facebook Ads, a pomożemy Ci usprawnić Twój biznes!

Post a Comment