Zamknąć

22.06.2022

PPC

Reklama Google

Reklama Google
Już od dawna nikt nie ma wątpliwości co do skuteczności reklam Google. Nic więc dziwnego, że korzystają z niego praktycznie wszystkie duże firmy. Tym, co odróżnia tego typu ogłoszenie jest możliwość stworzenia reklamy, która nie będzie nachalna, a przy tym zostanie wyświetlona tym użytkownikom, którzy szukają właśnie tego produktu. Przyjrzyjmy się bliżej, czym jest reklama w Google.

Czym jest reklama Google Ads

Reklama Google Ads – to system wyświetlający linki sponsorowane w wyszukiwarce Google i jej partnerskich sieciach. Umożliwia wyświetlanie reklam tekstowych i produktowych, a także graficznych (banerowych) oraz wideo na YouTube. Jednocześnie Google udostępnia szeroki wybór ogłoszeń reklamowych w różnych formach.
Reklamodawca określa budżet, słowa kluczowe, treść reklamy oraz lokalizację, gdzie pojawi się reklama. Od 2018 roku firma zmieniła nazwę z Google Adwords na Google Ads.

Reklama Google

Reklamy Google Ads: główne zalety

Kampania Google Ads jest korzystna praktycznie dla każdej firmy. Oczywiste zalety tego typu reklamy sprawiają, że korzystanie z systemu jest bardzo proste i efektywne:

  • Natychmiastowa widoczność. Bardzo korzystne jest, że reklamy wyświetlają się praktycznie od razu po ustawieniach reklam Google. Przy tym, jeśli z jakiegoś powodu, pilnie trzeba wyłączyć reklamy, można to zrobić jednym kliknięciem. Jest to przydatne, gdy trzeba zmienić strategię firmy, lub zmienić wygląd i styl samej reklamy.
  • Dostępność na każdą kieszeń. Reklama w Google nie ma żadnej minimalnej sumy, którą trzeba zainwestować. Umożliwia to podłączenie reklamy firmom o dowolnych możliwościach finansowych.
  • Dokładne raporty i możliwość optymalizacji reklam. Google Ads reklama pozwala zobaczyć wyniki kampanii reklamowej i poniesione na nią koszty. Te dane można wykorzystać do optymalizacji kolejnej kampanii, by osiągnąć lepsze wyniki.
  • Dokładne skierowanie reklamy. Reklamy są kierowane do określonej grupy odbiorców nie tylko według lokalizacji, płci czy wieku, ale także zachowań użytkowników w Internecie.
  • Algorytmy samouczące. Wykorzystując dane o sprzedaży, kliknięciach i zachowaniach użytkowników, algorytmy Google pomagają reklamodawcy w automatycznym doborze banerów, tekstów i odbiorców, aby zwiększyć sprzedaż.

Wszystkie te zalety wskazują, że Google reklama jest bardzo opłacalna, charakteryzuje się wysokim zwrotem z inwestycji.

Reklama Google

Reklama na Google: kluczowe rodzaje

  1. Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania. Znajdują się na szczycie stron wyników wyszukiwania. Składają się z nagłówka, linku i krótkiego opisu. Nadają się do prawie każdego rodzaju działalności.
  2. Reklamy dynamiczne. Reklamom tekstowym towarzyszą dodatkowo reklamy dynamiczne w wyszukiwarce. Nie ma tu potrzeby ustawiania kluczowych słów czy nagłówków, reklama Google Ads robi wszystko sama, na podstawie to, co użytkownik wpisuje w danej chwili w wyszukiwarce.
  3. Reklamy graficzne w sieci reklamowej Google. Wyświetla banery graficzne z niewielką ilością tekstu, które są jednocześnie linkiem do wybranego produktu lub strony.
  4. Gotowe reklamy graficzne i elastyczne reklamy displayowi. Przesyłasz materiały potrzebne do stworzenia reklamy, a firma Google Ads zajmuje się wszystkim sama.
  5. Reklamy wideo na YouTube i witrynach partnerskich. Klipy wideo o długości do 6-15 sekund.
  6. Reklamy produktowe dla sklepów internetowych. Ten typ reklamy zawiera tytuł, zdjęcie i cenę produktu, a także nazwę Twojego sklepu lub firmy.
  7. Reklamy angażujące w aplikację. Reklama aplikacji mobilnych za pośrednictwem Google Ads, promocja aplikacji do konkretnych celów „Instalacji aplikacji”, „Interakcji z aplikacją” lub „Wstępnej rejestracji w aplikacji”.

Prowadzenie kampanii Google Ads – to wykorzystanie skutecznego narzędzia do generowania sprzedaży, które działa w niemal każdym obszarze biznesowym!

Post a Comment